tick toe

Tuesday, June 17, 2014

Khilaf dan sebuah kejayaan.

Assalamualaikum wbt. Khilaf. Ya sbg manusia tentu sekali byk kekhilafan yg aku lakukan.
Bukan sekadar satu atau dua. Mungkin tak terbilang dek jari jemariku.
Hmm.
Andai anda silapku terhadap berbilangnya manusia di muka bumi Allah ini,
aku bermohon dan berdoa supaya Dia melembutkan hati hamba-hamba-Nya supaya mudah
menerima maaf sesiapa sahaja.
Wallahualam bissawab.
Kata kunci untuk kejayaan ; YAKIN.
Yakin kpd Pencipta kita.
Yakin kpd qada' dan qadhar-Nya.
Yakin kpd Dia sajalah kita kembali setelah Dia menghidupkan kita.
Dan aku juga bersyukur dengan keputusan matrik aku baru-baru ini. Ya, cemerlang pd Sem 1 dan 2.
Ibu bapa dan adik-beradikku bangga, dan bahagia.
Baru kutahu apa ertinya berkorban utk keluarga. I am a very hard person in fefeeling ni, my family too.
It's seem awkward kut air mata nak berjurai dpn each other. Lahaiiii sbb kitaorg akan rasa segan nanti. Kfine peliks sgt kut. Haha. But once aku menitiskan airmata that's mean mmg sentuh hati aku yg sgt deep!
Allahu.
Allah sajalah yg tahu segala isi hati aku. Kucurahkan segalanya kpd Dia, baik pahit atau manis.
Aku yakin kpd Dia yg sentiasa bersama walaupun batasan pancainderaku terbatas, begitu juga manusia yang lain.
Kusandarkan seluruh niat dan keputusan yg bakal kudapat kpd Dia.
Aku tak kecewa, malah aku bahagia walaupun kadang-kadang keputusannya menyedihkan.
Tapi aku percaya ujian yg diberi utk menguatkan aku, menambahkan keimananku kpd-Nya.
Aku jugak rasa berdosa kadang-kadang waktu lapang sekejap kuteringat memori lama.
Zaman jahiliyyah aku. Penuh pancaroba, tak sanggup nak ingat balik. Semoga Allah mengampuniku :')
Syaitan ni licik, bak kata naqibah aku yg merangkap lect Fizik aku, syaitan ni dh ready siap-siap kat tepi kita nk 'cucuk jarum' supaya melakukan kejahatan. Okay tu sebab aku tak suka ada masa lapang sgt haha
Hmm sometimes aku teringat kat someone pernah ada dlm hidup aku yg tidak halal, sewaktu menyulam cinta tidak halal hmm hmm hmm
Rasa berdosa sgt. Sbb aku nk berubah menjd wanita dan anak yg solehah. Aku serahkan jodohku kpd Allah :') Bukan ku pinta pintu hatiku tertutup cuma aku ingin bersihkannya kembali
supaya aku kembali kpd Penciptaku dlm keadaan bersih dr dosa. In shaa Allah. Jannah kan kukejar!
Redha Allah yg kucari, bukan redha manusia. Laila sa'idah.

p/s : La tahzan wahai sahabatku sekiranya pointer atau result exam kalian tidak memuaskan. Berbaik sangkalah kpd Allah, Dia sedang menunggu kalian utk hadir kpd-Nya. Percayalah, sesuatu yg tidak dijangkakan dlm hidup kalian pasti diatur secantiknya oleh Dia.

No comments:

Post a Comment